Op handelsmissie 2018-05-02T13:57:39+00:00

Project Description

Liliane Limpens © Designer of the DollsVilla

Verkregen inzichten tijdens een handelsmissie:

‘…Weet je waar ik echt een hekel aan heb? Waar ik me echt aan kan ergeren tijdens een handelsmissie?’ Jan Vellekoop haalt even diep adem.‘ Is alles piekfijn geregeld en dan is er niemand die een vraag stelt.’

Jan Vellekoop. Mede-eigenaar en chief customer officer Peter Dekker Installaties. Een bedrijf dat schermen maakt die de lichtinval regelen voor kassen in veertig landen over de hele wereld.

‘Laat ik het zo zeggen: als je bang bent voor een kakkerlak in je hotel, moet je dit niet doen.’ Tijmen Meester, projectmanager business development van het sleepbootbedrijf Kotug International wil maar zeggen, als je buiten Europa zaken wilt doen, moet je een avontuurlijke geest bezitten.

Tijmen Meester van sleepbootbedrijf Kotug

‘…Handelsmissies zijn leuker, actiever. Je kunt een beetje je eigen programma maken. Ze zijn heel effectief. Wie bij je komt, wil echt iets met je doen. Je hebt de kans om partners fysiek te ontmoeten en wanneer kan je als klein bedrijf nou in gezelschap van een minister of koningspaar ergens binnenkomen? ‘

Liliane Limpens. DollsVilla Global .

Aanleiding : De ministeries van Buitenlandse Zaken en van Economische Zaken, VNO-NCW en MKB-Nederland gaan de handelsbevordering verder professionaliseren. Het kabinet trekt in totaal 10 miljoen euro extra uit voor deze samenwerking. Nederlandse (mkb)-bedrijven moeten zo meer voet aan de grond krijgen op groeimarkten. De export-, investerings- en innovatie-bevorderende activiteiten van de overheid en het bedrijfsleven worden nauwer op elkaar afgestemd.

In opdracht van : VNO NCW | Forum

Lichtjagers van dit project

Ilya van Marle
Ilya van Marle Filmmaker en fotograaf
Director of Photography. Fotograaf en filmmaker, met een grenzeloze interesse voor mensen en hun persoonlijke groei. Werkte overal ter wereld: van de VS, Afrika, het Midden-Oosten tot China.