Ontwikkel een Krachtige Merkidentiteit en Visuele Identiteit met Fotografie

Bepaal uw Merkwaarden
Begin met het identificeren van de kernwaarden die uw organisatie drijven. Deze waarden vormen hoe klanten uw merk waarnemen en ermee omgaan, en versterken de uniciteit van uw bedrijf en zijn oplossingen.

Formuleer uw Kernboodschap
Denk na over wat u wilt dat mensen denken en voelen wanneer ze in contact komen met uw merk. Deze kernboodschap moet een duidelijk beeld en emotionele reactie oproepen, en omvat symbolen, slogans, kleuren en de essentie van uw merk.

Voorbeeld van Uitmuntendheid
Het fotografische project "Protocol to Manage Relationships Today", geïnspireerd door de Schuttersstukken uit de 17e eeuw, is een uitstekend voorbeeld van merkontwikkeling en visuele identiteit.

Fotografie inhoudsopgave boek protocol to manage relationships today

Breid uw Merkidentiteit uit
Merkidentiteit gaat verder dan een logo. Het integreert de cultuur, missie en visie van uw bedrijf, en onderscheidt u van de concurrentie. Reflecteer op hoe uw merk waargenomen moet worden. Moeten kijkers u zien als vriendelijk, professioneel, innovatief of betrouwbaar?

Begrijp uw Doelgroep
Identificeer wie uw doelgroep is en pas uw visuele identiteit aan om aan hun verwachtingen te voldoen. Afhankelijk van uw producten of diensten, kan dit beeldmateriaal van uw aanbod of uw team aan het werk omvatten.

Maak een Visueel Moodboard
Een moodboard helpt de basis te leggen voor uw visuele identiteit. Gebruik tools zoals Pinterest of Canva om te beginnen met het vormgeven van de visuele representatie van uw merk, of organiseer een samenwerkingsessie voor diverse perspectieven.

Over Ilya van Marle
Ilya van Marle, een meester in portretfotografie en film, is medeoprichter van De Lichtjagers Filmmakers, een collectief gewijd aan het ontsluiten van kennis door middel van visuele storytelling.